Utbildningar och kurser

Här hittar du alla våra utbildningar och kurser.

Lärare och två elever samtalar.
vektor_wave

Välkommen till våra utbildningar som är starkt förankrade i det lokala näringslivet och är ett snabbspår ut i arbetslivet.

Vi kan erbjuda ett stort antal gymnasiekurser, både som skolförlagd undervisning, undervisning med flexibelt studieupplägg och distansundervisning.

Den grundläggande vuxenutbildningen motsvarar grundskolans årskurs fyra till och med nio. Den ger en allmän kompetens för samhällsliv och fortsatta studier.

Vuxenutbildningen Leksand-Rättvik erbjuder undervisning i svenska för invandrare, SFI. Nybörjarkurser startar regelbundet.

Komvux som anpassad utbildning är till för dig som är över 20 år och har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada.

Utöver kommunens egen vuxenutbildning finns en rad andra skolor för vuxna, varav flera i Leksand. Här listar vi några exempel.